vrijdag 29 februari 2008

Sam en zijn nieuwe vriend

Sam is onze hond die niks liever doet als met stokjes spelen. Hij gaat een takje halen en legt het voor je voeten neer. Je moet het dan oppakken en weggooien. Hij gaat het dan halen. Het is voor hem een geweldig spel. Als je er geen zin in hebt zoekt Sam een list dat je het houtje wel moet gooien. Als ik met de betonmolen bezig ben legt hij het houtje in de kruiwagen.Hij weet dan dat ik het uit de kruiwagen gooi voordat ik er cement in kiep. En als je dan gaat metselen legt ie het houtje in de speciekuip, wetend dat je daar last van hebt en het er weer uit gooit. Omdat wij zijn grapjes voort kennen zal hij bij vreemden altijd zijn trukendoos opendoen.

Wij hadden problemen met de zonne-energie en daarom kwam de installateur langs om alles even na te kijken. De regulator was kapot en de licht geirriteerde man ging bellen. Ik ging weer door met mijn werkzaamheden op het dak. Ik zie dat de man aan het bellen is en ik zie dat Sam druk op zoek is naar een houtje. En ja hoor, met een houtje in zijn bek loopt hij naar die man om een meter voor hem zijn houtje neer te leggen en wachten. De man kijkt naar het houtje en draait zich om. Sam pakt het houtje op en legt het weer voor zijn voeten. De man draait zich weer om. Dit wordt niks, moet onze Sam gdacht hebben. Hij pakt het houtje weer op en legt het op de schoenen van de man. Geirriteerd geeft de man het houtje een flinke schop. Het houtje vliegt door de lucht. Joepie denkt Sam, een vriendje. Hij rent het houtje achterna, pakt het op en legt het weer op zijn schoen. Flink boos bukt de man, pakt het houtje en gooit het de afgrond in langs het huis vol met struiken en pikkers. Maakt Sam niks uit.Hij rent naar beneden op zoek naar zijn houtje. Ondertussen gaat de man naar zijn auto. Sam heeft hoogstwaarschijnlijk zijn houtje niet kunnen vinden, maar komt boven met een flinke tak met de bladeren er nog aan. Hij gaat op zoek naar zijn nieuwe vriend. Aha daar zit ie in de auto, Sam legt de tak voor de portier.

De man stapt uit pakt een briefje uit zijn zak en gaat weer zitten. Sam wacht geduldig. De man stapt weer uit en loopt in de richting van de zonne-panelen. Aha dankt Sam nu vlug zijn. Hij pakt de tak en legt hem met veel moeite op de auto stoel, en wacht tot de man terug komt. En die kwam terug. Hij maakte rare gebaren naar Sam en een schop beweging. Sam ontwijkt hem en gaat een paar meter terug zitten.De man begint de tak uit de auto te trekken.

Ik zal er maar naar toe lopen voordat dit uit de hand loopt.Toen ik beneden kwam vertelde de man dat ie morgen een nieuwe regulator had en die dan kwam installeren. Ondertussen kwam sam tegen mij aan staan. Ik aaide hem even over zijn bol. Ik gaf de man een hand en bedankte hem voor zijn snelle service en van Sam moest ik zeggen, liever niet schoppen( in het nederlands). Half glimlachend en totaal onbegrijpelijk stapt de man in zijn auto en rijdt weg. Ik denk niet Sam dat dit je nieuwe vriend wordt.